KABOEM!

Ken je Kaboem al?

Een tijdje geleden zag ik op Pinterest "Kaboem" voorbij komen. Dit leek mij een super leuk idee om te gebruiken tijdens de inloop. Als de kinderen 's ochtends binnen komen zet ik per groepje een bekertje met ijsstokjes klaar en de instructiekaart, beginnen maar!

Hoe werkt het?:
Bij Kaboem gaan de kinderen zelfstandig met elkaar een spelletje doen. Om de beurt trekken ze een ijsstokje uit het bekertje en moeten de tafelsom (kan natuurlijk ook met andere leerstof gedaan worden) uitrekenen. Krijg je de som 4x7 en weet je het juiste antwoord, dan krijg je het stokje. Weet je het antwoord niet, dan stop je het stokje weer in de beker. Trek je "kaboem" dan moet je al je verzamelde stokjes weer terugstoppen. Het spel gaat door totdat jij de timer op het digibord laat aflopen. Je kan er natuurlijk ook voorkiezen om af te spreken dat je bij een bepaald aantal stokjes gewonnen hebt. 


Ik heb er zelf voor gekozen om er nog een instructiekaart bij te maken. Hier staat kort uitgelegd hoe het spel werkt, wanneer het afgelopen is en op de achterkant staan de juiste antwoorden. Het kan natuurlijk weleens voorkomen dat een kind denkt dat het antwoord 30 is, maar dat eigenlijk niet het geval is. Om discussies en vlotheid in het spel te houden heb ik van de achterkant daarom een tafelkaart gemaakt.

Ben jij enthousiast over Kaboem? Ik in ieder geval wel en ik ga hiermee "knallend" het nieuwe jaar in. Ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoek iemand die...

Waarschuwingen en gedrag zichtbaar maken